quinta-feira, 17 de maio de 2012

"A carta que eu gostaria de mandar para o meu ex-pediatra"

The Letter I Wish I Could Send To My Old Pediatrician

Dear Dr. Asshat;
You probably haven’t even noticed that I pulled my child out of your practice but I wanted to take a minute to explain why I did. You SUCK!  Your lack of curiosity about my son’s medical decompensation and subsequent Autism after his over-vaccination under your care is offensive. Apparently “do no harm” really means “do not care”.

Do you know that my husband hates you so much that I can’t mention your name in his presence? Yes, we blame YOU. Since the American Academy of Pediatrics (AAP) had the forethought to indemnify all pediatricians with zero legal liability before implementing the harshest vaccine schedule in the world, my only recourse is this letter.  “Oh, but…” you whine, “we don’t know that vaccines cause Autism.” Actually, if you read the vaccine package inserts we do know and they do.
I saw that glint of panic in your eye when I brought Nick in at 18 months, three months after receiving the MMR, Dtap and Hib in one visit. Over those three months we had been in the Emergency room, spent countless hours with On-call pediatricians and Sick visits for unrelenting ear infections, bronchitis, and endless rounds of antibiotics. At that 18 month visit I told you Nick had stopped speaking and I saw the faintest shadow cross your face. That was your suspicion about what had happened. If you’d had the balls to say it out loud then; “Vaccine Adverse Event”, we could have begun the healing immediately. Instead you abandoned the truth and left Nick and I helpless to figure it out.


ASSHAT
There were so many moments when you failed my son. The most shocking realization came when I called you to tell you Nick had been formally diagnosed with Autism at 21 months.  You told me you had an Autistic daughter.  I had asked you at Nick’s 15 month shots, if you had the decision to make  again for your children, would you still vaccinate with the MMR? You assured me it was safe.  Guess that MMR may not have worked out all that well for you either?

When I told you Nick had been diagnosed with Mitochondrial dysfunction you replied “that’s strange?” What’s strange? That a mom knows the word ‘Mitochondrial’? Certainly not that an Autistic child has a Mitochondrial issue?  The UMF, the United Mitochondrial Foundation, estimates Mito Dysfunction is possible in as many as 80% of Autistic kids. Mito dysfunction should be one of the first things you look for in a child that regresses like Nick did.
ASSHAT
Or the office visit when we realized that Nick had gone from the 95th percentile in height and weight down to the 33rd in nine months.  You told me there was no cause for alarm because obesity was the greater concern in children’s health.

When I told you I had put Nick on a gluten free/casein free diet and his horrific diarrhea had decreased by 50% and he had started putting two words together you tried to dissuade me from continuing. You said “but food is social and these kids are too isolated already”. Let me tell you, there is nothing social about chronic acidic diarrhea. You called it “Toddler Diarrhea” and told me I gave him too much juice. We gave him no juice. It was Clostridia that you had failed to diagnose. And the condescending CYA (cover your ass) note that you wrote in the chart about ‘mom not following your advice’ was a nice touch too.  Following your advice not to try new bio medical interventions to heal my sick and injured baby would have had far more toxic results than anything we have tried.
ASSHAT
You broke my child. You took a healthy baby boy and by 18 months you left me with a yard sale of medical problems and neurological damage. Your response was one lousy referral to Early Intervention. Quite simply, you stole my son’s future.  Pediatricians should be looking harder at Autism than anyone else. They should be the most worried.  You are, as a group, guiltiest of refusing to acknowledge the enormity of the Autism crisis. The silence from the pediatric community on Autism is deafening. Your colleagues are ignoring their role in the decimation of a generation of children.  You are practicing a form of medicine you cannot defend. There have been no studies on the full vaccination schedule’s subsequent effects on a baby. You have no research to fall back on. The studies don’t exist. Pediatric medicine has left common sense behind.

It disgusts me that as a pediatrician you can get continuing education credits for seminars that teach you how to deal with parents who question vaccine safety. It’s not the parent’s problem that your work life as a pediatrician has become so untenable that the 15 extra minutes it takes to review a family history for the red flags of auto immunity or weigh the pros and cons of a certain vaccine could cause pediatricians so much aggravation. What other profession could survive with the ‘my way or the high way’ tenor of so many pediatric practices today? Can you imagine if an interior decorator took that tone? “You do the whole house in ‘Retro ‘50’s Suburban’ or I walk”. We are consumers of your care. We pay for your services. If we cannot partner with you in our child’s health than how can we work with you?
My God I hope you are learning as children crash from vaccine damage in your practice. But if you are not, know this; The moment it hits you… the total sum of the damage you, individually, are responsible for,  there is nothing I could say to you that will hurt as much as the cracking blow of that realization.
Sincerely,
Mama Mac
Now that I have put my anger where it’s due I’m going to fill my heart  with the loving energy I need to heal my son and breathe in the hope and grace of all of the courageous Autism parents I get to hang out with at Autism One next week in Chicago.
Let the healing begin.

TRADUÇÃO DO GOOGLE TRADUTOR:
A Carta Eu desejo que eu poderia enviar para meu pediatra VelhoPostado em 16 de maio de 2012 pela Revolução Pensando Moms '
Caro Dr. Asshat;
Você provavelmente nem sequer percebeu que eu puxei meu filho para fora de sua prática, mas eu queria tirar um minuto para explicar por que fiz. Você DROGA! Sua falta de curiosidade sobre descompensação médica do meu filho e Autismo subseqüente após sua vacinação sobre-sob seus cuidados é ofensivo. Aparentemente "não fazer mal" na verdade significa "não me importo".
Sabe que meu marido odeia tanto que não posso mencionar seu nome na sua presença? Sim, nós culpamos. Desde que a Academia Americana de Pediatria (AAP) teve a previsão para indenizar todos os pediatras com zero de responsabilidade legal antes de implementar a agenda mais dura vacina no mundo, meu único recurso é esta carta. "Oh, mas ..." você se lamentar, "não sabemos que as vacinas causam autismo." Na verdade, se você ler as bulas de vacinas pacote que sabem e fazem.
Eu vi um brilho de pânico em seu olho quando eu trouxe Nick em menos 18 meses, três meses depois de receber a vacina tríplice viral, tríplice e Hib em uma visita. Ao longo desses três meses, tinha estado na sala de emergência, passou incontáveis ​​horas de plantão com pediatras e visitas para doentes implacável otites, bronquites e intermináveis ​​rodadas de antibióticos. Na visita que 18 meses eu lhe disse Nick tinha parado de falar e eu vi a menor sombra cruzar seu rosto. Essa foi sua suspeita sobre o que tinha acontecido. Se você tivesse a coragem de dizer isso em voz alta, em seguida, "Evento Adverso Vaccine", poderíamos ter começado a cura imediatamente. Em vez disso você abandonou a verdade e deixou Nick e eu impotente para descobrir isso.
ASSHAT
Havia tantos momentos quando você não meu filho. A realização mais chocante foi quando eu chamei você para lhe dizer Nick tinha sido formalmente diagnosticado com autismo aos 21 meses. Você me disse que tinha uma filha autista. Eu tinha perguntado que você menos 15 tiros de Nick mês, se você tivesse a decisão de fazer de novo para os seus filhos, você ainda vacinar com a vacina tríplice viral? Você me garantiu que era seguro. Acho que MMR pode não ter trabalhado todo o bem que para você também?
Quando eu disse que Nick havia sido diagnosticado com disfunção mitocondrial você respondeu "isso é estranho?" O que é estranho? Que uma mãe sabe a palavra "mitocondrial"? Certamente não é que uma criança autista tem um problema mitocondrial? O UMF, o United mitocondrial Foundation, estima Mito Disfunção é possível em até 80% de crianças autistas. Mito disfunção deve ser uma das primeiras coisas que você procura em uma criança que regride como Nick fez.
ASSHAT
Ou visite o escritório quando percebemos que Nick tinha ido a partir do percentil 95 de altura e peso baixo ao 33 em nove meses. Você me disse que não havia motivo para alarme porque a obesidade era a maior preocupação na saúde das crianças.
Quando eu disse que eu tinha colocado Nick em um sem glúten / caseína livre e sua diarréia horrível havia diminuído em 50% e ele começou a colocar duas palavras juntas você tentou dissuadir-me de continuar. Você disse "mas a comida é social e essas crianças estão demasiado isolados já". Deixe-me dizer, não há nada de social sobre diarréia ácida crônica. Você o chamou de "diarréia da criança" e disse que eu lhe dei muito suco. Nós não lhe deu suco. Foi Clostridia que você não conseguiu diagnosticar. E o CYA condescendente (cobrir sua bunda) nota que você escreveu na carta sobre 'não mãe seguir o seu conselho "foi um toque muito agradável. Seguindo o seu conselho de não tentar novos bio intervenções médicas para curar meu bebê doente e feridos teriam tido resultados muito mais tóxicos do que qualquer coisa que tentei.
ASSHAT
Você quebrou o meu filho. Você levou um menino saudável e por 18 meses, você me deixou com uma venda de jarda de problemas médicos e danos neurológicos. Sua resposta foi uma referência ruim para Intervenção Precoce. Simplesmente, você roubou o meu futuro filho. Os pediatras devem estar olhando mais para o autismo do que ninguém. Eles devem ser o mais preocupado. Está, como um grupo mais culpado, de se recusar a reconhecer a enormidade da crise do autismo. O silêncio da comunidade pediátrica sobre o Autismo é ensurdecedor. Seus colegas estão ignorando o seu papel na dizimação de uma geração de crianças. Você está praticando uma forma de medicina não se pode defender. Não há estudos sobre os efeitos posteriores do esquema de vacinação completo sobre um bebê. Você não tem nenhuma pesquisa para voltar a cair. Os estudos não existem. Medicina pediátrica deixou para trás o senso comum.
Enoja-me que como pediatra pode se continuar créditos de educação para os seminários que ensinam como lidar com os pais que questionam a segurança da vacina. Não é problema dos pais que a sua vida profissional como pediatra tornou-se tão insustentável que os 15 minutos extras leva para rever uma história familiar para as bandeiras vermelhas de imunidade auto ou pesar os prós e contras de uma certa vacina poderia causar pediatras tanto agravamento. Que outra profissão poderia sobreviver com o meu caminho ou a maneira elevada "tenor de tantas práticas pediátricas hoje? Você pode imaginar se um decorador de interiores foi nesse tom? "Você faz toda a casa em 'Retro '50' s Suburban 'ou eu ando". Somos consumidores de seus cuidados. Nós pagamos por seus serviços. Se não pode fazer parceria com você na saúde de nosso filho do que como podemos trabalhar com você?
Meu Deus, eu espero que você está aprendendo como acidente de crianças de danos vacina em sua prática. Mas se você não for, sei que isso; No momento em que bate em você ... a soma total dos danos que, individualmente, são responsáveis, não há nada que eu poderia dizer para você que vai doer tanto quanto o golpe que quebra de realização.
Atenciosamente,
Mama Mac
Agora que pus a minha raiva onde é devido eu vou encher meu coração com a energia amorosa que eu preciso para curar meu filho e respirar na esperança e na graça de todos os pais do autismo corajosos que recebo para sair com a autismo Uma na próxima semana em Chicago.
Deixe a cura começar.

Um comentário:

  1. Este comentário foi removido por um administrador do blog.

    ResponderExcluir